[Ana Sayfa] [Merkez Hakkında] [Psikoteknik Değerlendirme] [Merkeze Nasıl Başvurulur?] [Merkezde Verilen Hizmetler]

[Güvenli Sürücülük] [Laboratuvardan Görüntüler] [Bağlantılar] [Yayınlar] [İletişim]

DİKKAT EDİN UYUMAK ÜZERESİNİZ !!!

Araç kullanırken:

“Kendinizi sinirli, huzursuz hissediyorsanız?”

“Trafik işaretlerini gözden kaçırıyorsanız”

“Sıklıkla esniyor ya da gözlerinizi ovuşturuyorsanız”

“Dalıyorsanız”

“Gözlerinizi açık tutmak ve yola odaklanmak sizi zorluyorsa”

“Başınızı dik tutmakta güçlük çekiyorsanız”

DİKKAT EDİN UYUMAK ÜZERESİNİZ!!!

 

UYKUSUZ ARAÇ KULLANMAK ALKOLLÜ ARAÇ KULLANMAK KADAR ÖLDÜRÜCÜ OLABİLİR

Uykusuzluk  tıpkı uyuşturucu maddeler ve alkol gibi tepki zamanınızı, dikkatinizi, yargılama ve karar verme yeteneğinizi azaltır.

 

DOĞRU CEVABI BİLİYOR MUSUNUZ?

Araç kullanırken uykunuz geldiğinde, kahve, çay gibi kafeinli içecekler uyumanızı engeller mi?

HAYIR!  Kafeinli içecekler uyanık kalmak için yeterli değildir. Kafein alındıktan yarım saat sonra kana karışır ve etkisi sadece 2-3 saat  sürer.

 

Uykunuzu kontrol edebilir misiniz? 

HAYIR! Uykuyu kontrol edemezsiniz.Uyuyup uyumamak sizin elinizde değildir

 

Birkaç saatlik uyku size yeter mi? 

HAYIR! Her insanın bir gecede ortalama 8 saat uykuya ihtiyacı vardır.  6 saatten az uyku direksiyonda uyuya kalma riskini arttırır; 4 saatten az uyku ise gerçekten çok tehlikelidir.

 

Kendinizi uykusuz hissettiğinizde aracınızı uygun bir yere park edin ve en az 20 dakika uyuyun!